Het beheer van je organisatie

Een HR-applicatie is beter te begrijpen als medewerkers in vestigingen, kantoren, afdelingen of teams kunnen worden ingedeeld waarin ze in de praktijk ook werkzaam zijn. Het inrichten van je organisatie en beheren van medewerkers is erg eenvoudig.

In veel HR-systemen is het inrichten van een organisatieboom een omslachtige procedure. Wij hebben goed nagedacht over de manier waarop je organisatiedelen kunt aanmaken, bewerken, verplaatsen en verwijderen in zo min mogelijk stappen. Datzelfde geldt voor het beheer van medewerkers. Door middel van een 'drag-and-drop interface' beheer je je organisatie op een snelle en voor de hand liggende wijze. Daarnaast ziet het er gewoon erg goed uit.

Beheer van medewerkers en afdelingen van je organisatie

Volledige vrijheid in hiërarchie

Je kunt je organisatie volledig naar wens inrichten. Als je organisatiedelen zijn aangemaakt, kun je de hiërarchische volgorde aanbrengen die je wenst. Zo bepaal je zelf of de organisatieboom overeenkomt met de werkelijkheid of daarvan afwijkt in verband met beheersmatige voordelen. Je kunt op deze manier tot 14 verschillende niveau's de diepte in gaan. Gelukkig komt dat in de praktijk zelden voor.

Diverse gebruikersrollen en rechten

Als je organisatiestructuur staat, is de volgende stap is het toevoegen (of laten importeren) van medewerkers en het toewijzen daarvan aan de bijbehorende organisatiedelen. We onderscheiden diverse gebruikersrollen, zodat je je medewerkers verschillende rechten kunt toekennen die bepalen hoe groot hun invloed is in de gesprekscyclus. We maken onderscheid tussen Beheerders, Leidinggevenden en Medewerkers. Collega’s die de organisatie hebben verlaten, kun je verwijderen óf op inactief zetten. Data van inactieve medewerkers blijft namelijk aanwezig in het onderdeel analyse. Het bewaren van die gegevens zorgt ervoor dat de managementrapportages ook historische data blijven meenemen.

Laat je medewerkers door ons importeren

Zie je op tegen het invoeren en indelen van je medewerkers? Dan doen wij dat voor je tegen een kleine vergoeding. Als je ons een lijst in Excel aanlevert die voldoet aan onze opbouw, dan zorgen wij dat alle organisatie- en personeelsinformatie netjes in de applicatie komt te staan voordat je begint. We hebben ook koppelingen gemaakt met een aantal andere HR-systemen, waardoor het beheer van medewerkers automatisch kan verlopen.

Heb je een vraag over dit onderwerp?

Laat het ons horen! We adviseren je graag persoonlijk via 075 - 670 2715.

Vraag een demonstratie aan

Binnen een half uur ontdekken dat de Digitale Gesprekscyclus ook geschikt is voor jouw organisatie? Vraag een persoonlijke demonstratie aan! We presenteren de mogelijkheden van de software vrijblijvend via internet of bij jou op locatie. Op zoek naar flitsend promotie materiaal om je chef te overtuigen? Download dan de brochure.

Gratis demo aanvragen Download brochure