Zakelijke dienstverlening

Je producten of diensten zijn op orde en je kunt het overgrote deel van je aandacht richten op je klanten. Maar hoe zit het met je personeelszaken? Wordt het tijd om dat naar een hoger niveau te tillen? Een HR-applicatie waarin het functioneren van je medewerkers vastgelegd en gestuurd wordt, is daarvoor een uitkomst.

De Digitale Gesprekscyclus wordt volop gebruikt binnen de zakelijke dienstverlening. Zo mogen we onder meer consultants, marketingbureau's en schoonmaakbedrijven tot onze klanten rekenen. Dat is ook niet zo gek, want onze HRM-software is volledig in te richten naar de bedrijfsprocessen die in de zakelijke dienstverlening zo belangrijk zijn. Omdat we de dienstensector goed kennen, weten we al veel over de arbeidsverhoudingen, veelvoorkomende functies, competentieprofielen, behoeften en eventuele cao-gerelateerde vereisten. De meeste kennis en informatie stellen we gratis beschikbaar.


Speciaal voor zakelijke dienstverleners

Wetgeving

Onze HR-software voldoet aan de eisen omtrent goed werkgeverschap én de eisen die veel cao's stellen omtrent duurzame inzetbaarheid en het beoordelen van medewerkers.

Competenties

We hebben al competentieprofielen ontwikkeld voor veelvoorkomende functies in de zakelijke dienstverlening. Die stellen we kosteloos ter beschikking, zodat je ze direct kunt gebruiken.

Ontwikkeling

Het functioneren van individuele medewerkers wordt inzichtelijk. Dat biedt volop perspectief voor de ontwikkeling van talent. Het wordt makkelijker om objectief te kunnen belonen naar prestaties.

Dossieropbouw

Je bouwt van iedere medewerker een personeelsdossier op. Dat kan van pas komen in een ontslagprocedure. Een sluitend dossier zorgt vaak voor een sneller oordeel door het UWV of de kantonrechter.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van HR-software binnen de zakelijke dienstverlening?

Download brochure Online demo aanvragen

Handige functies voor dienstverleners

Werken met een goed ingerichte gesprekscyclus verbetert de prestaties van medewerkers. Onze software verlicht het administratieve werk van leidinggevenden en HR-managers. Daarnaast krijgt een directie meer inzicht en controle. Hieronder tref je een aantal functies aan waar zakelijke dienstverleners zeker blij van worden.

Een gesprekscyclus bestaat uit één of meerdere opeenvolgende gesprekken die in een vooraf bepaalde tijdsperiode gevoerd worden. Digitale gespreksformulieren vormen daarvoor de leidraad. Het aantal, het type en de inhoud van die gesprekken stem je af op je eigen systematiek voor observeren, ontwikkelen of beoordelen. Zodoende kun je ze volledig aan laten sluiten bij de doelen van je organisatie, afdeling of team.

Een competentie is een vaardigheid of bekwaamheid waarover iemand beschikt. Het zijn bouwstenen van succesvol gedrag. Competenties en competentieprofielen kunnen je helpen om te meten hoe geschikt een medewerker is voor een specifieke taak of functie. Competentiegericht werken wordt in De Digitale Gesprekscyclus volledig ondersteund. Je kunt onze competentieprofielen gebruiken, maar ook je eigen profielen invoeren.

Gelijkwaardige of directe collega's zien soms meer dan een leidinggevende. Je verzamelt collegiale feedback via 360° feedback. Indien je gebruik maakt van competentieprofielen, kun je kiezen welke collega's er mogen worden uitgenodigd. Ook de schaalverdeling van de beoordeling bepaal je zelf. Door een handige indeling en kleurenweergave zie je in één oogopslag wie wat heeft ingevuld en hoe zich dat tot elkaar verhoudt.

Eén van de grote voordelen van De Digitale Gesprekscyclus is de automatische voortgangsbewaking. Moet je medewerkers achter de broek aan zitten m.b.t. afspraken? Onze software herinnert leidinggevenden en medewerkers per e-mail aan naderende functioneringsgesprekken, zodat iedereen zich tijdig kan voorbereiden. Een persoonlijk dashboard zorgt voor een samenvatting van naderende afspraken, doelstellingen en acties.

Veel organisaties gebruiken een persoonlijk ontwikkelplan (POP) waarin op individueel niveau ontwikkelpunten worden uitgeschreven. Daarom is er in onze HR-applicatie ruimte om je eigen POP-formulieren te uploaden in de digitale personeelsdossiers. Deze planmatige manier helpt een medewerker om te helpen bepalen op welke gebieden hij/zij zich (verder) wil ontwikkelen en hoe die dat het beste kan aanpakken.

Als je onze software gebruikt, wordt er automatisch stuurinformatie opgebouwd en gerapporteerd in het onderdeel analyse. Hierdoor beschik je real time over de vorderingen van afzonderlijke organisatiedelen of combinaties daarvan. Wie hebben er een POP? Hoeveel doelstellingen zijn er dit jaar behaald? Op welke competenties moeten we meer aandacht leggen? Het zijn vragen die je straks eenvoudig beantwoordt.

Wil je meer weten over HR-functionaliteit binnen de zakelijke dienstverlening?

Download brochure Online demo aanvragen

Klanten uit de zakelijke dienstverlening

We zijn op dit moment interviews aan het inplannen met klanten uit de dienstensector, om te vragen naar hun ervaringen met ons HR-systeem. Zodra die er zijn, plaatsen we ze hier. Dan krijg je een beter beeld van hoe adviseurs, communicatie-experts, schoonmakers en installateurs onze software gebruiken.

Stap je ook in het meest flexibele HR-systeem voor de gesprekscyclus in de zakelijke dienstverlening?

Brochure downloaden Online demo aanvragen

Belangrijke voordelen op een rij

We hebben onze klanten uit de zakelijke dienstverlening gevraagd om de belangrijkste voordelen van De Digitale Gesprekscyclus op te sommen. Onderstaand overzicht is daar het resultaat daarvan. We hopen dat ze overtuigen!

Ontdek onze HRM-software

Binnen een half uur ontdekken dat de Digitale Gesprekscyclus ook geschikt is voor jouw organisatie? Vraag een online demonstratie aan! Op zoek naar flitsend promotie materiaal om je chef te overtuigen? Download dan de brochure.

Bekijk online demo Download brochure

Heb je advies op maat nodig? Bel ons op 075 - 670 2715.