Referentie van AevesBenefit

Aeves Benefit is marktleider in het inkooplandschap. Aeves positioneert zich sinds 2011 als dienstverlener voor de hele commerciële keten. Benefit is sinds 1997 actief in de inkoopdienstverlening. Ze werken in vele sectoren, variërend van zakelijke dienstverlening tot productiebedrijven en alle denkbare overheidsinstellingen.

Over Aeves Benefit

Aeves Benefit is met 150 vaste medewerkers de grootste binnen haar segment.

De ervaringen van Aeves Benefit

In een interview vroegen we Martijn Scherpenhuijzen als fieldmanager/coach naar zijn ervaringen met De Digitale Gesprekscyclus. Hij is klant sinds 2012 en naast technisch beheerder ook leidinggevende. Zodoende gebruikt hij het HR-systeem actief.

Referentie van AevesBenefit
Martijn Scherpenhuijzen
Fieldmanager / coach
5

Aangezien wij ons gespecialiseerd hebben in 'inkoop', gingen we niet over één nacht ijs bij de aanschaf van dit softwarepakket. Na een marktverkenning ontvingen acht partijen een Request For Information met duidelijke eisen en het verzoek schriftelijk te reageren. Op basis van de reacties is een shortlist gemaakt, zijn er offertes uitgebracht, presentaties geweest, uitgeprobeerd en is er nog gekeken naar continuïteit. Na dit intensieve inkooptraject is de keuze op DDGC gevallen.

Waarom zijn jullie klant geworden?

Jullie zijn onze leverancier geworden, omdat we een simpele applicatie nodig hebben die gebruiksvriendelijk is. Onze mensen moeten geen drempel ondervinden om hierin te werken. Dus we waren op zoek naar de meest simpele, doeltreffende tool die er was, zonder allemaal extra toeters en bellen eraan. Het moet gewoon doen waar het voor bedoeld is, en daar kwamen jullie als beste uit. Lekker pragmatisch, het werkt.

Werkt de applicatie naar behoren?

Ja, in 2012 zijn we begonnen. Het werkt erg goed. Ik krijg van iedereen door dat het professioneel is. De mensen die bij ons binnen komen krijgen op de eerste dag een presentatie over hoe ze de HR-cyclus moeten aanpakken, invullen en ermee om moeten gaan. Daarna krijgen ze meteen een linkje in hun mail waarmee ze kunnen starten. En ik hoor terug dat het zo simpel werkt, dat het allemaal heel vanzelfsprekend gaat. Iedereen is daar tevreden over. Ik gebruik de applicatie het meest, ik vind het heel makkelijk om te gebruiken.

Wat levert het nou op?

Het is voor de hele HR-cyclus, die willen we gewoon gestructureerd en serieus aanpakken. Dit HR-systeem dwingt je in een format, een vastomlijnd proces, om dat te volgen. Je weet gewoon wanneer je een afspraak hebt, wanneer je een afspraak moet plannen en dat je voortgang kunt meten. Voordat we dit gebruikten was het allemaal een beetje houtje-touwtje met mailtjes en Word, dat soort zaken. Nu zien collega's en ik gewoon in een overzicht wanneer we een voortgangsgesprek hebben en waarover we gaan praten. Je wordt gedwongen om die zaken te doen. Voorheen was het makkelijk om het even te laten versloffen. Dan zat je vaak aan het einde van het jaar bij een beoordeling van: “Ja, we hebben hier niet heel expliciet over gesproken en dit onvoldoende vastgelegd.” Dus het is een heel mooi instrument om dat te faciliteren.

Heb je verder nog opmerkingen?

Als ik een mailtje stuur of bel wordt er meteen gereageerd of ik word teruggebeld. Dat is wat je wil. Als er dan iets is dat niet ter plekke opgelost kan worden of een vraag die niet direct beantwoord kan worden, dan is de opvolging ook snel. Daar ben ik gewoon tevreden over.

Andere klanten in de flexbranche

Naast Aeves Benefit zijn er nog andere organisaties in de flexbranche die De Digitale Gesprekscyclus gebruiken. Hieronder zie je er een aantal.

Ontdek onze HRM-software

Binnen een half uur ontdekken dat de Digitale Gesprekscyclus ook geschikt is voor jouw organisatie? Vraag een online demonstratie aan! Op zoek naar flitsend promotie materiaal om je chef te overtuigen? Download dan de brochure.

Bekijk online demo Download brochure